facebook web
Bank zmieniającego się świata

Konferencja w Zabrzu otwiera Program Handlu Zagranicznego Banku BGŻ BNP Paribas

Bank BGŻ BNP Paribas wspiera ekspansję zagraniczną polskich firm. W kwietniu rozpoczyna się pierwsza edycja Programu Handlu Zagranicznego, czyli seria spotkań organizowanych z partnerami programu: Bisnode Polska i KUKE S.A. Wiosenna edycja poświęcona będzie rynkom azjatyckim, a pierwsze spotkanie odbędzie się już 17 kwietnia w Zabrzu. Gościem specjalnym konferencji będzie Kinga Baranowska, polska himalaistka, zdobywczyni dziewięciu ośmiotysięczników.

Coraz więcej polskich firm ma międzynarodowe plany i ambicje, a Bank BGŻ BNP Paribas, chce wspierać i stymulować ekspansję krajowych przedsiębiorstw na zagraniczne rynki. Nie ograniczamy się do eksportu, gdyż w dobie globalnego handlu i łańcucha dostaw równie ważny jest też import. Naszym klientom oferujemy wyjątkową kombinację międzynarodowego doświadczenia i sieć kontaktów, niezbędnych przy planowaniu działań na nowych rynkach. Rozpoczynający się Program Handlu Zagranicznego ma na celu przybliżenie polskim przedsiębiorcom specyfiki międzynarodowych rynków. Na początek będziemy się dzielić wiedzą o rynkach azjatyckich – mówi Jerzy Śledziewski, wiceprezes Zarządu Banku z BGŻ BNP Paribas, odpowiedzialny za obszar Bankowości Korporacyjnej i MŚP.

Uczestnicy programu będą mieli dostęp do wiedzy, know-how i doświadczenia poszczególnych Partnerów Programu w zakresie poszukiwania nowych rynków zbytu, analiz i raportów dotyczących wybranych branż czy poszukiwania wiarygodnych kontrahentów. Ponadto, firmy uczestniczące w programie będą mogły skorzystać ze wsparcia na rynkach zagranicznych z wykorzystaniem zasięgu i obecności geograficznej Partnerów Programu z Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju tj. KUKE, PAIH oraz nowotworzonych Trade Offices, które zastępują dawne WPHI.

Azja to ogromny rynek, stwarzający duże, choć niełatwe do realizacji, możliwości rozwoju dla biznesu polskich firm. Pamiętajmy, że Azja to nie tylko Chiny i Indie – to 48 krajów, każdy o własnej specyfice, charakterystyce, kulturze i zwyczajach. Nasz Bank dzięki przynależności do globalnej Grupy, ma know-how, które pomoże polskim firmom w nawigacji na azjatyckich wodach, na których w perspektywie historycznej polskie firmy są obecne stosunkowo krótko. Jesteśmy przekonani, że to bardzo ciekawy kierunek dla śląskich firm – tłumaczy Jerzy Śledziewski.

Spotkanie otwierające pierwszą edycję Programu Handlu Zagranicznego odbędzie się w Szybie Maciej w zespole dawnej Kopalni „Concordia” przy ul. Srebrnej 6 w Zabrzu. Wiosenna edycja Programu to w sumie ponad 20 wydarzeń wiodących i towarzyszących, które od kwietnia do czerwca odbędą się w 13 miastach w całej Polsce. Program skierowany jest do firm, które mają największą szansę na udaną ekspansję zagraniczną. Jest to inicjatywa długoterminowa, a Partnerzy uzgodnili strategiczną współpracę na okres min. 2 lat. Druga, jesienna edycja programu, skupi się na rynkach afrykańskich, a prologiem do niej będzie czerwcowa konferencja „Trade Africa” w Warszawie. Partnerem medialnym Programu jest dziennik „Rzeczpospolita”.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem https://www.bgzbnpparibas.pl/phz

Kontakt dla Mediów

Izabela Tworzydło

Rzecznik prasowy

Bank BGŻ BNP Paribas

napisz wiadomość

Biuro Prasowe

Bank BGŻ BNP Paribas

Kasprzaka 10/16

01-211 Warszawa

napisz wiadomość